Vores historie

Historie for Partex Data og Easy produkterne.

1980

Selskabet Transnordic Data A/S etableres med hovedsæde i Padborg. Her udvikles den første løsning til transportbranchen kaldet Nord (efter Transportkompagniet Nord, der ikke længere eksisterer). Dette blev afløst af Spedware og senere Infocus.

1986

tn

Historien starter først rigtigt i 1986, hvor de første programmer i løsningen TN-Branche blev skrevet. Løsningen blev udviklet til transport branchen, i første omgang som en transport-/speditions løsning med økonomi system til håndtering af bogføring, debitor, kreditor samt ikke mindst vognregnskab.

1990

I 1990 bliver de første booking programmer udviklet til persontransport, med en simpel form for A-B kørsel og evt. returkørsel. Dette inkl. både tilbud og ordrebekræftelser med fletning via Word Perfect.

1993

I 1993 var det ikke længere nok med A-B kørsel, så her blev ”delture” introduceret i booking programmet, så der kunne håndteres mange flere kørsler på samme tilbud/ordre.

Ligeledes i 1993 blev BusPool (oprindeligt kaldt TN-Vognpool) udviklet i samarbejde med Dansk Shell A/S. En helt unik løsning, hvor turistvognmænd kunne dele busser og kørsel. Dvs. hvis en vognmand f.eks. havde noget tomkørsel fra Sjælland til Jylland, kunne vognmanden registrere kørslen så andre vognmænd, der blev samarbejdet med, kunne se denne og dermed udnytte dette til egne gæster. Dermed kunne begge vognmænd tjene på kørslen ved færre omkostninger. Dette var før internettet rigtigt slog igennem så opkobling skete via 9600 baud modem direkte til serveren. Richardt Seirup tilknyttes som ekstern konsulent og sælger løsningen samt andet IT til busvognmænd.

I 1993 blev Transnordic Data A/S overtaget af Datalog A/S, der havde kontor i Ballerup og Århus, hvorfor størstedelen af medarbejderne rykkede fra Padborg til Århus.

Nuværende partner og direktør Kim R. Hendriksen ansættes som programmør og Svend Erik Christiansen ansættes som konsulent.

1995

I 1995 blev Datalog overtaget af EDB Gruppen A/S (nu EG A/S).

1996

TN-Branche løsningen ændrer navn til Easy@Cargo, Easy@Tour, Easy@Travel.

1998

BusPool løsningen laves om til en internet løsning og afvikles stadig via vores server.

2000

I 2000 frasolgte EDB Gruppen Easy løsningerne til det nyetablerede selskab Partex Gruppen. Stiftere var Richardt Seirup samt Kim R. Hendriksen, der således kunne føre Easy videre med ind i det nye århundrede. Herefter er der kontor i Køge og Hinnerup.

2003

I efteråret bliver start skuddet taget til udvikling af Easy@Move, da vi indgår samarbejde med Dansk Møbeltransport Forening med det formål at udvikle en bookingløsning, der er rettet mod flyttevognmands branchen. Der nedsættes et udvalg bestående af medlemmer fra DMF og Partex, og i fællesskab nedfældes ønsker og krav til den kommende løsning.

2004

Den nye løsning Easy@Move frigives og den første kunde Svendborg Møbeltransport & Flytteforretning starter op. Easy@Move er samtidig det første program, der udvikles med grafiske skærmbilleder.

I 2004 bliver BusPool overdraget til foreningen Danske Busvognmænd, der giver løsningen gratis til deres medlemmer som en del af deres medlemskab af foreningen.

2005

De jyske medarbejdere samles i nyt kontor i Hornslet, hvorfra alle kunder serviceres og Easy løsningerne videreudvikles.

2008

Partex overtager JBN Consult ApS der havde udviklet løsningen BusData baseret på økonomisystemet C5. Samtidig ansættes John Bodholdt Nielsen som konsulent for C5 divisionen.

2010

Partex gennemfører generationsskifte og Kim R. Hendriksen vælges som direktør. Samtidig lukkes afdelingen i Køge så hele administrationen varetages fra Hornslet.

2011

Partex flytter fra Hornslet til de nuværende lokaler på Bogøvej 15 i Hinnerup.

Partex overtager MPS.DK, der har specialiseret sig i at levere hardware, PC’ere, printere, toner, 3.parts software. Samtidig ansættes Kim Nørrebo som IT-konsulent for denne division.

Lone Nørgaard ansættes som udvikler med ansvar for videreudvikling af Easy løsningerne.

I efteråret laves der aftale med FlexDanmark om at udvikle integration, så flextrafik kørsel indlæses automatisk i Easy@Tour samtidig med at kørslen sendes til chaufførens smartphone.

2012

De første vognløb sendes på gaden med den nye Flextrafik kørsels app udviklet og leveret i samarbejde med FlexDanmark.

2015

Martin Lauritsen ansættes som webudvikler med ansvar for udvikling af hjemmesider med speciale i integration til Easy løsningerne.

Steen Baggersgaard ansættes som Account Manager med ansvar for samtlige eksisterende samt kommende kunder. Steen har tidligere været ansat i Transnordic Data så han har godt branchekendskab og kender derudover til Easy løsningen fra tidligere.

De første hjemmeside projekter frigives og leveres fra starten af til flere begejstrede kunder.

Easy@Travel udvides med mulighed for salg af rejser via hjemmeside.

2016

Bestilling af tur/tilbud, Chauffør login og vagt login frigives i ny internet baseret udgave, der virker fra tablets, PC’er osv.

2017

Chauffør login introduceres som Android app, der kan downloades direkte fra Google Play.

En ny FlexTour app kommer på markedet. Den er lavet i et meget enkelt og brugervenligt design. Flex-vognmænd synes godt om appen og den bliver hurtigt et godt værktøj i hverdagen.

2018

Året starter med at Kim R. Hendriksen og Svend Erik Christiansen fejrer 25 års jubilæum med TN-Branche/Easy løsningerne. Begge blev ansat i d. 4. januar 1993 i Transnordic Data, Padborg.

Vores samarbejde med FlexDanmark blev løftet til nyeste SUTI2017 standard.

FlexTour vinder for alvor markedsandele, med en brugervenlig app og samtidig tilbydes flådestyring og mulighed for at få lavet korrektioner, til fordel for såvel vognmand som chauffører.

Svend Erik Christiansen går på pension (69 år). Kunderne har gennem årerne nydt godt af hans kompetente indsats. Han ønskes alt godt fremover.

2019

I samarbejde med Visitfyn.dk har vi lavet hjemmeside og backend (Easy@Tour) til håndtering af cykelleje og bestilling af bagagetransport.

Vores kunders kunder tilbydes nu betaling af rejser og turistkørsel med kreditkort.

Den stigende interesse for buskørsel med efterskoleelever har gjort, at vi sammen med en kunde har udviklet en løsning til bestilling og betaling (Easy@Travel) for efterskoleeleverne.

2020

Gennem et godt samarbejde med vores kunder, er 3. version af chauffør App og/eller kontorpersonale udviklet. Den nye App samler mulighederne indenfor vores forskellige brancher.

– Industrirenovation (tilbagemeldinger fra tømninger og oprettelse af nye tømninger)

– Kørselsopgaver for både turist- og godsvognmænd

– Ferie/fri anmodninger, kontaktinformationer på chauffør kollegaer og meddelelser til kontoret

– Vagt login (fx kørselsdisponenter) med oversigt over aktuelle og fremtidige opgaver

– Forespørgsel på aktuel saldo

App er allerede blevet godt modtaget hos vores kunder. Den fås til Android og IOS.

Vi vandt i foråret et udbud på hos FlexDanmark, på udvikling af en ny App til håndtering af Flexkørsel. Aftalen omfatter også en flerårig aftale omkring support og vedligeholdelse.

2021

Opdateres.

2022

News systemet er implementeret hos vores kunder. Det vil sige, at de løbende holdes ajour med programændringer og tilføjelser.

I slutningen af 2022 indgik vi et samarbejde med Vibrant.io, der leverer betalingsløsninger via en androidbaseret app. Åben Vibrant app, indtast beløbet, kunden holder sit betalingskort bag ved telefonen og der betales for ydelsen. Er i første omgang tiltænkt vores FlexTour kunder, der pr. 1.3.2023 skal kunne modtage betalinger via kreditkort.

2023

Vores meget brugte FlexTour app findes nu også til IOS (Apple).

Chauffør app og Easy@ har fået tilføjet en besked funktion.

Der etableres flere og flere integrationer mellem hjemmesider og Easy@ programmerne.