SEO
Beskrivelse af SEO
Når en person søger på Google, er det Googles opgave at vise de mest relevante resultater i toppen for netop denne person. Det er meget vigtigt at have i mente, inden man starter på SEO. For ligger du ikke i toppen, på de søgeord du vil findes på, betyder det simpelthen, at Google finder dine konkurrenter mere relevante (og bedre) end dig.
Heldigvis er det noget du kan ændre på, hvis du vil tage kampen op mod dine konkurrenter.
SEO handler overordnet set om at gøre din side mest relevant i Googles øjne, i forhold til dine konkurrenters.
Hvorfor hedder det SEO?
SEO er en forkortelse, der kommer fra det engelske Search Engine Optimization. Oversat til dansk: Søgemaskineoptimering.
På engelsk siger man faktisk S-E-O mens man på dansk udtaler SEO som ét ord. Derfor er der også mange, der (fejlagtigt) skriver CEO – som jo betyder Chief Executive Officer, altså administrerende direktør.
Det er heller ikke ualmindeligt at man støder på begreberne søgeordsoptimering, søgeoptimering, google optimering eller for den sags skyld SEO optimering.
Endelig så har vi også et fagterm der hedder organisk søgemaskineoptimering. Man siger organisk, fordi resultaterne er “naturlige” modsat de Ad Words resultater som er betalte.
Søgemaskineoptimering er ikke noget man bare lægger oven på hjemmesiden og så er man færdig. Det kræver et løbende arbejde hvor man tester, producerer og optimerer indhold samt måler på effekten og går ind og vurdere hvad der kan gøres bedre.
Hvad kan SEO?
Det overordnede formål med SEO er at tiltrække ny trafik til din hjemmeside. Hvad du gør med den trafik og hvad du vil have ud af den, kan variere afhængigt af hvad du arbejder med og hvad brugerne har søgt.
Bemærk at det er som sådan ikke SEO, der får kunderne til at købe af dig, eller ringer til dig. Det er derimod SEO der guider potentielle kunder til din hjemmeside.
Hvis kunderne skal bruge lang tid, så er du nødt til at sætte en “krog” eller danne et godt indtryk. Ellers glemmer de dig og finder bare en anden leverandør. En krog kan f.eks. være, at du får dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, like din Facebook eller LinkedIn side, eller du laver marketings kampagne målrettet efter den type kunder.
Hvad kan Partex Data?
Vi kan hjælpe jer med at få det optimale ud af jeres hjemmeside – til gavn for din virksomhed.
Kontakt os for yderligere informationer.